Novi javni registar zdravstvenih ustanova

Agencija za privredne registre je objavila uspostavljanje Registra zdravstvenih ustanova koji je počeo sa radom 11. oktobra 2020. godine. Ovo predstavlja veliko poboljšanje u odnosu na sistem koji je do sada bio na snazi gde su privredni sudovi bili zaduženi za registraciju zdravstvenih ustanova i vođenje tih registara. U dosadašnjem sistemu nije postojala jedinstvena evidencija koja bi zaokružila sve podatke iz registara, već su oni svi vođeni odvojeno. Svaki privredni sud u Srbiji vodio je evidenciju podataka za svoju teritoriju. Lica koja bi želela da pribave podatke koji su se nalazili u tim registrima bila su primorana da lično u nadležnom sudu zatraže potrebne podatke.

Novi Zakon o zdravstvenoj zaštiti, koji je stupio na snagu 11. aprila 2019. godine, uveo je promene, propisujući da APR preuzima registre i uspostavlja novi jedinstveni javni registar u roku od 18 meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Novi registar predstavljaće elektronsku, javnu i objedinjenu bazu podataka svih registrovanih zdravstvenih ustanova, kako je predviđeno Zakonom. Integrisana evidencija zdravstvenih subjekata sastojaće se od objedinjenih podataka o zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi na teritoriji Republike Srbije.

Postupak uskladjivanja

Zdravstvene ustanove, kako u javnoj tako i u privatnoj svojini, koje su bile registrovane u nadležnim privrednim sudovima, od 11. oktobra 2020. godine, imaju obavezu usklađivanja koja podrazumeva podnošenje registracione prijave i propisane dokumentacije za upis usklađivanja u Registar zdravstvenih ustanova APR-a. Postupak upisa usklađivanja u Registar zdravstvenih ustanova će trajati tri meseca, počev od 11. oktobra 2020. godine do 11. januara 2021. godine i vršiće se bez plaćanja naknade. U slučaju podnošenja registracione prijave usklađivanja posle 11. januara 2021. godine, podnosilac je dužan da podnese i dokaz o uplati naknade od 4.900,00 dinara.

Neophodna dokumentacija

Postupak usklađivanja pokreće se podnošenjem propisane registracione prijave za upis usklađivanja i propisane dokumentacije koja mora biti u originalu ili overenoj kopiji:
• važeći osnivački akt;
• novi statut;
• saglasnost nadležnog organa na novi statut (samo za zdravstvene ustanove u javnoj svojini);
• odluka osnivača, odnosno izvod iz akta nadležnog organa kojim se određuje nedelјni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi (nedelјni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi u javnoj svojini utvrđuje osnivač, a u zdravstvenoj ustanovi u privatnoj svojini utvrđuje direktor – čl. 56. Zakona).
Važno je napomenuti da je novim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, članom 264, propisana obaveza zdravstvenih ustanova da u roku od 12 meseci od stupanja na snagu Zakona, odnosno do 11. aprila 2020. godine, izvrše izmenu svojih opštih akata i organizaciju i raspodelu rada u skladu sa odredbama zakona. Zakon takođe predviđa obavezne elemente koji treba da budu sadržani osnivačkim aktom i statutom u skladu sa članom 32, odnosno članom 124.

30 Sep 2020